.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کمبود امکانات در تفرجگاه‌های گلستان

شهروندان گلستانی با انتقاد و ابراز نارضایتی از وضعیت پارک‌ها و تفرجگاه‌های استان، خواهان افزایش امکانات،‌ زیر ساخت ها و نیز امنیت این اماکن برای رفاه و آسایش خاطر عمومی هستند.

به گزارش مهر، به باور این عده از شهروندان، همچنین نهادهای مربوط باید با اجرای طرح‌های ویژه، نظارت بیشتری بر اماکن گردشگری داشته باشند.
به تاکید این عده، وضعیت برخی مناطق تفریحی به گونه‌ای است که برخی از خانواده‌های بومی از حضور در این مکان‌ها خودداری می‌کنند.

برخی خانواده ها نیز با اشاره به حضور برخی افراد ولگرد و معتاد در مناطق تفریحی و تفرجگاهی یادآورشدند که این افراد برای گردشگران و شهروندان این مناطق مزاحمت ایجاد می‌کنند.

یک بانوی گرگانی به همراه فرزندش در پارک ناهارخوران به خبرنگار مهر گفت: متاسفانه امن ترین مناطق تفرجگاهی شهرستان پاتوق افراد معتاد و ولگرد شده است که برای خانواده ها ایجاد مزاحمت می کند.

م - فاطمی افزود: همانگونه که نهادهای مسئول در محدوده ناهارخوران به اجرای طرح مبارزه با مظاهر فساد می پردازند باید بسترهای لازم را در دیگر مناطق تفرجگاهی شهرستان فراهم کنند.

وی عنوان کرد: مناطق تفرجگاهی نظیر پارک چاله باغ گرگان مملو از وجود افراد ولگرد بوده که مزاحمتی برای خانواده ها ایجاد می کنند.


این بانو بیان داشت: چندی پیش که به همراه خانواده در این پارک بسر می بردم، چندان نوجوان با ترقه بازی منجر به ایجاد مزاحمت برای اطرافیان شدند و اینگونه مسائل باعث می شود تا خانواده های بومی در روزهای تعطیلات قید رفتن به مناطق تفرجگاهی را بزنند.

شهروند دیگری، وجود پارکبان در مناطق تفرچگاهی را امری ضروری دانست و گفت: بسیاری از پارکهای گرگان از داشتن نیروی پارکبان محروم است.

وی افزود: همچنین تعداد پارکبانهای پارک شهر گرگان دو نفر بوده که با توجه به وسعت و واقع شدن آن در مرکز شهر و استقبال زیاد خانواده ها از این پارک، این تعداد نیرو کافی نیست.

این شهروند بیان داشت: محدوده منطقه گردشگری پل سید مسعود تا فلکه ناهارخوران همواره با قطع برق مواجه است و بسیاری از خانواده های هنگام غروب و شاب از رفتن به این محدوده پرهیز می کنند.

شهروند دیگری از وضعیت بهداشتی مناطق تفرجگاهی شهرستان انتقاد کرد و گفت: وضعیت آبخوریها و سرویسهای بهداشتی این منطقه متناسب با شان یک شهر گردشگری نیست.

وی با اشاره به وجود پارک ورزش در شهر گرگان گفت: روشنایی این پارک در غروب و شب ضعیف است و در برخی مواقع نیز خاموش است.

وی افزود: همچنین سیستم روشنایی پارک کودک ناهاخوران نیز در شامگاه و غروب خاموش است و این امر مشکلاتی برای خانواده ها ایجاد می کند.

شهروند دیگری با اشاره به وجود پارک کودک در منطقه ناهارخوران گفت: در قسمتی از پارک جنب بازی کودکان که با فنس جدا شد، افراد معتاد با پاره کردن سیم در پشت این منطقه در هنگام غروب و شب پرسه می زنند و این محدوه پاتوق معتادان شده است.

وی حضور برخی از بانوان با ظاهر نامناسب در مکان‌های تفریحی مایه تاسف است و نوع پوشش این دسته بانوان، بر رفتارهای نوجوانان تاثیر منفی می‌گذارد.


فرمانده انتظامی گلستان گفت: بسترهای لازم برای امنیت مسافران در مناطق ساحلی و 20 نقطه گردشگری استان فراهم شده است.

سردار حمید عطایی بر لزوم ایجاد زیر ساخت های لازم برای رفاه و آسایش مسافران از سوی سایر دستگاه ها و نهادهای ذیربط تأکید کرد.

وی نقش مشارکت های مردمی در تأمین امنیت را انکار ناپذیر دانست و بیان داشت: مشارکت مردم در راستای طرح امنیت اخلاقی در دو حوزه پیش بینی شده است.

رئیس پلیس گلستان حوزه نخست مشارکت های مردمی را مقوله ایجادی عنوان کرد و گفت: در این حوزه عمدتأ خود مردم از نیروی انتظامی و دستگاه های متولی فرهنگ می خواهند که با قاطعیت طبیعت این طرح اجرا شود.

وی همچنین گفت: در حوزه دوم بخش مقابله ای و اجرای عملیات های پلیس خواهد بود که هماهنگی های لازم در این خصوص با مقامات قضایی انجام شده است.

وی از تعامل و همکاری بسیار خوب مردم با پلیس در راستای مأموریت های محوله تقدیر کرد.

فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: رعایت عفاف و حجاب و پوشش در چهار چوب نظام اسلامی از مهمترین مصادیق طرح امنیت اخلاقی است.


سردار عطایی، آغاز طرح تابستانه پلیس را از برنامه های مهم نیروی انتظامی در راستای تأمین امنیت مسافران عنوان کرد و گفت: همزمان با شروع فصل تابستان و آغاز سفرهای تابستانی مردم، پلیس نیز ساز و کارهای لازم را برای تأمین امنیت مطلوب برای مسافران در دستور کار قرار می دهد.

وی استان های شمالی بویژه استان گلستان را از استان های مسافر خیز و پر تردد در کشور اعلام کرد و افزود: همه ساله این استان میزبان میلیون ها مسافری است که از اقصی نقاط کشور وارد این استان سر سبز و زیبا می شوند.

فرماندهی انتظامی گلستان یکی از مشتقات مهم طرح تابستانه پلیس را تشدید طرح ارتقاء امنیت اجتماعی برشمرد و گفت: از مهمترین مصادیق طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در واقع امنیت اخلاقی است.

وی رعایت عفاف و حجاب و پوشش در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی را از مصادیق طرح امنیت اخلاقی عنوان کرد و افزود: این طرح از فردا در استان آغاز می شود.

وی اولویت نخست پلیس در اجرای این طرح را پیشگیری و در گام اول تذکر لسانی و ارشادی اعلام کرد و بیان داشت، در صورت تکرار و ادامه آن افراد متخلف با برخورد انتظامی و قضایی پلیس رو به رو خواهد شد./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.043 seconds.